Mam nadzieję, że pamiętacie jak w
zeszłym tygodniu poznawaliśmy czym w muzyce są rytm, melodia, siła dźwięku i
tempo. Jeśli potrzebujecie przypomnienia zaglądnijcie do lekcji sprzed tygodnia.
Przeczytajcie także informację na
temat barwy dźwięku.
Barwa dźwięku (inaczej kolorystyka) to zbiór cech
dźwięku, dzięki którym można rozpoznać brzmienie poszczególnych instrumentów,
czy rodzaj głosu wokalnego. Ta sama melodia zagrana na trąbce inaczej zabrzmi
niż ta zagrana na flecie.
Wiedza ta będzie Wam niezbędna do
wykonania zadania 1 w ćwiczeniach na stronie 100.
Zanim wykonacie zadanie 2 z tej
samej strony zapoznajcie się z wiadomościami na temat polki. Znajdują się one w
Waszych podręcznikach do polskiego na stronie 119.
Zobaczcie też, jak tańczy się polkę
w naszym regionie. Spróbujcie naśladować kroki i utrzymać tempo tańca ;)
Wysłuchajcie Pizzicato-Polki
Johanna Straussa w wykonaniu włoskiej orkiestry:
Wypełnioną stronę z ćwiczeń sfotografujcie i poproście rodziców o jej przesłanie na mail.
To już tyle na dzisiaj :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz