Witajcie w czwartek :)
Zacznijmy od krótkiego filmu
Otwórzcie podręczniki do polskiego na
stronach 70-71 i przeczytajcie znajdujące się tam informacje o kwiatach
rosnących na łąkach. Postarajcie się zapamiętać ich wygląd i nazwy.
Odpowiedzmy wspólnie na pytania znajdujące
się pod zdjęciem łąki.
1. Z jakich kwiatów składa się bukiet?
2. Na podstawie tekstu wymień nazwy kilku
roślin chronionych. Dlaczego kwiaty te objęto ochroną?
Rośliny chronione to np. zawilec leśny,
goździk kosmaty i pierwiosnek. Są objęte ochroną, ponieważ coraz rzadziej
możemy je spotkać i grozi im wyginięcie.
3. Gdzie wolno zrywać kwiaty, a gdzie nie
wolno tego robić?
Kwiaty możemy zrywać we własnych ogródkach i
na łąkach, pod warunkiem, że nie są one objęte ochroną.
Nie wolno zrywać kwiatów na cudzych działkach
czy ogródkach, na terenach objętych ochroną takich jak np. parki narodowe.
4. Podaj przykłady roślin trujących.
Rośliny trujące często są bardzo ładne i mają
ciekawy wygląd, dlatego mogą nas kusić swoim wyglądem. Pamiętajcie by nie
zrywać roślin, których nie znamy.
Zdarza się, że rośliny, które są trujące mają jednocześnie właściwości
lecznicze, pod warunkiem, że są odpowiednio stosowane.
5. Dlaczego w miastach zamiast trawników
sadzi się łąki kwietne?
Łąki kwietne pięknie wyglądają gdy kwitną, są
domem i pokarmem dla owadów, gromadzą wodę lepiej niż trawniki, chłodzą, tłumią hałas komunikacyjny, a
także mają właściwości antysmogowe.
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 63 i wykonajcie znajdujące się tam zadania oraz zadanie 3 ze strony 64.
W zadaniu 2 dowiecie się
jakie jeszcze kwiaty są w Polsce chronione (kropkę z zadania 2 pomińcie).
Na koniec otwórzcie podręczniki na stronie 73 i przeczytajcie tekst o bukieciarstwie. Odpowiedzcie na znajdujące się pod tekstem pytania i wykonajcie zadanie 4 z ćwiczeń – strona 64.
Ćwiczenia do sprawdzenia:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz