22 kwietnia obchodzony jest
Światowy Dzień Ziemi.
Święto to, ma na celu przypomnieć
nam jak ważne jest dbanie o środowisko i o naszą planetę. Idea troski o
niebieską planetę łączy ludzi niezależnie od narodowości.
Przeczytajcie opowiadanie znajdujące się na stronach 30-31, a dowiecie się w jaki sposób w pewnej szkole świętowano Dzień Ziemi. Postarajcie się czytać głośno, zwracając uwagę na znaki interpunkcyjne oraz dialogi. Gdy już skończycie wykonajcie zadanie 1 znajdujące się w ćwiczeniach na stronie 27.
Odczytane przez Was hasło to SMOG. Zastanawiacie się pewnie czym on jest? Jak i dlaczego powstaje? Wszystko będzie jasne gdy oglądniecie dwa poniższe, krótkie filmy lub przeczytacie tekst z podręcznik ze strony 31. Następnie wykonajcie zadanie 2 z ćwiczeń.
Zróbcie sobie krótką przerwę, przewietrzcie pokój, napijcie się wody, przegryźcie coś i przechodzimy do kolejnej części zajęć.
A w niej na początek bajka i wiersz z podręcznika (strona 32).
Po obejrzeniu bajki i przeczytaniu wiersza zastanówcie się jak wytłumaczyć czym jest ekologia? Co znaczy żyć ekologicznie?. Dlaczego ekologia wiąże się z kolorem zielonym?
Za ekologiczne działania Ziemi z pewnością gdyby mogła, to by nam podziękowała.
Jeśli macie jeszcze siłę zastanówcie się w jaki sposób można komuś podziękować. Oczywiście można zrobić to ustnie i bezpośrednio. Możemy to też zrobić pisemnie.
Za ekologiczne działania Ziemi z pewnością gdyby mogła, to by nam podziękowała.
Jeśli macie jeszcze siłę zastanówcie się w jaki sposób można komuś podziękować. Oczywiście można zrobić to ustnie i bezpośrednio. Możemy to też zrobić pisemnie.
W podręczniku na stronie 33 znajduje się przykładowe podziękowanie, które dostali uczniowie pewnej klasy za zbieranie plastikowych nakrętek. Otwórzcie ćwiczenia na stronie 28 i korzystając z przykładu w podręczniku napiszcie podziękowanie.
Ćwiczenia do sprawdzenia:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz