Obejrzyjcie filmik i przeczytajcie fragment wiersza znajdujący się w podręczniku na stronie 29
Zastanówcie się , na co - zdaniem poetki - jest najwyższy czas co znaczy, że wszyscy pracujemy na to, by świat był lepszy?
Przyjrzyjcie się ilustracji znajdującej się na stronach 28-29. Jak wiąże się ona z treścią wiersza?
Następnie wykonajcie zadania znajdujące się w ćwiczeniach na stronie 25. Powstałe hasła z ćwiczeń 1 i 2 starannie wpiszcie do zeszytu.
Przeczytajcie informację na temat związków frazeologicznych, która znajdują się w podręczniku na stronie 28 i obejrzyjcie poniższy filmik.
Jestem pewna, że nie raz słyszeliście tego typu zwroty. Używamy ich w swobodnych rozmowach dość często szczególnie się nad tym nie zastanawiając.
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 26 i wykonajcie znajdujące się tam zadania.
W zadaniu 5 Waszym zadaniem jest wybranie dwóch związków frazeologicznych i zapisanie z nimi zdań w zeszycie. Zadanie to nieco rozszerzymy ;)
Chciałabym Was prosić, abyście poszukali związków frazeologicznych w słowniku, słowniku on-line lub poprosili o pomoc rodziców. Wybierzcie 3 i również zapiszcie z nimi zdania w zeszycie.
Oto kilka przykładów
Ilustracje pochodzą z książki "Ilustrowany słownik frazeologiczny" wyd. GREG.
Poszło jak z płatka? Czyli zrobiliście to szybko i sprawnie? Z pewnością :)
Ćwiczenia do sprawdzenia:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz