Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci i pełni zapału do pracy ;)
Przyjrzyjcie się poniższym zdjęciom. Jak myślicie co je łączy?
Wszystkie te ptaki wiosną wracają do Polski z ciepłych krajów. I to własnie o ptakach i ich zwyczajach porozmawiamy w najbliższym czasie.
Przeczytajcie wiersz z odpowiednią intonacją, zwracając uwagę na znaki interpunkcyjne - podręcznik strona 5.
Popatrzcie na ilustrację. Po czym możemy stwierdzić, że nadeszła wiosna?
Spróbujcie wypatrzeć jak najwięcej ptaków i rozpoznać ich gatunki.
Jeśli otworzycie podręcznik w pdf i powiększycie ilustracje będziecie mogli odnaleźć ptasie gniazda i porównać je ze sobą.
Otwórzcie ćwiczenia (część 4) na stronie 3 i wykonajcie znajdujące się tam zadania.
Jeśli zastanawiacie się co zaznaczyć w kropce, w ćwiczeniu 1, oto podpowiedź
Wróćcie do podręczników, do strony 4. Znajduje się tam informacja dotycząca najważniejszych części zdania. Macie ja także poniżej.
Pamiętacie z pewnością, że zdanie mamy wtedy, gdy w wypowiedzi znajduje się czasownik, np. Kasia jedzie do babci.
Jak zauważyliście na niebiesko zaznaczone mamy czynności, a więc czasowniki.
Natomiast na zielono wykonawców czynności, a więc rzeczowniki.
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 4 i wykonajcie znajdujące się tam zadania.
Zadanie do pracy samodzielnej:
1. W wierszu na stronie 5 w podręczniku odnajdźcie czasowniki i zapiszcie z nimi zdania (składające się z co najmniej 4 wyrazów) w zeszycie.
2. Kropka z zadania 2 w ćwiczeniach.
3. Kropka z zadania 5 w ćwiczeniach.
Ćwiczenia do sprawdzenia:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz