Gotowi na zdobywanie nowej wiedzy? To do
dzieła. W tym tygodniu towarzyszyć nam będzie Ekipa Chrumasa. Poznajcie ją.
Obejrzyjcie film, a następnie przeczytajcie
krótki tekst o piramidzie żywienia i aktywności fizycznej znajdujący się w
podręczniku na stronie 88.
Przyjrzyjcie się uważnie obrazkowi przedstawiającemu
piramidę.
Co na nim pokazano?
Co na nim pokazano?
Co znajduje się na każdym z pięter?
Co jest jej fundamentem?
O czym jeszcze należy pamiętać prowadząc zdrowy styl
życia?
Zgadza się, na ilustracji widzimy piramidę zdrowego
żywienia i aktywności fizycznej. Jest ona niejako wskazówką ile i czego należy
jeść, by być zdrowym. Jej podstawą jest oczywiście aktywność fizyczna, czyli
ruch, najlepiej na świeżym powietrzu. Może to być rower, bieganie, a także
spacer.
Aby prowadzić zdrowy styl życia należy stosować się
do piramidy, jeść 5 posiłków dziennie, pić wodę i ruszać się.
Przejdźcie teraz do strony 80 w ćwiczeniach i
wykonajcie znajdujące się tam zadania. Ciekawa jestem, czy uda Wam się
uzupełnić piramidę bez podglądania. Gdy skończycie odłóżcie ćwiczenia na bok.
Siedzę, piszę, gram, myślę… Te wyrazy to
czasowniki, odpowiadają na pytanie co
robię?. Możemy stworzyć id nich rzeczowniki, a więc wyrazy odpowiadające na
pytanie co to? , a więc siedzenie, pisanie,
granie, myślenie.
Otwórzcie podręczniki na stronie 88 lub przyjrzyjcie
się informacji poniżej
Postarajcie się wykonać zadania ze strony 81 w ćwiczeniach.
Jeśli chcecie poćwiczyć rozróżnianie czasowników i rzeczowników zapraszam do gry:
- O rety, krety! Upoluj czasowniki!
- O rety, krety! Upoluj rzeczowniki!
Jeśli chcecie poćwiczyć rozróżnianie czasowników i rzeczowników zapraszam do gry:
- O rety, krety! Upoluj czasowniki!
- O rety, krety! Upoluj rzeczowniki!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz